söndag 13 januari 2013

helg full med fest




Vilken trevlig helg vi haft!

Helgen började med att min chef bjöd hem alla sina medarbetare. Alla utom 3 kunde komma så vi var 20 glada hemma hos chefen. Vi hade det mycket trevligt. Mannen kom och hämtade mig när vi hade festat klart.

Lördagen fixade jag, mannen och barnen inför festen. Vi hade ju gjort fläskfilégrytan dagen innan så vi hade det ganska lugnt. Jag bakade kladdkakor, gjorde gräddtårtor och dukade medan mannen möblerade, städade och fixade salladen. Barnen assisterade.

18.00 var huset fullt med folk. Vi åt, vi festade, vi sjöng, vi skrattade, vi snackade och vi njöt av varandras sällskap. Såå trevligt!

"Jag känner mig som en fotomodell", sa sonen och då tog svägerskan en rolig bild på gästerna som förevigade detta tillfälle.

Inga kommentarer: