lördag 5 januari 2013

Julen har åkt ut




Åh vad det känns rent och fräscht när man får bort allt julmyspys. Idag rensades julen ut (köksgardinerna får dock hänga kvar januari ut) och allt blev rent men mörkt. Julljusen gör skillnad men nu ligger de snyggt nerpackade till december (och då tycker man sååå mycket om julmyspys igen).

Vi har haft sköna latemansdagar nu i mängder. Idag börjar jag känna mig piggare så jag hoppas att skitet jag haft i kroppen är på väg ut. Idag orkade jag både städa och handla mat. De ni!

Willys säljer billig fläskfilé denna vecka men max 2/hushåll, så jag och mannen har handlat många gånger. Vi ska bjuda på fläskfilégryta till 28 personer nästa lördag.

Lanet är slut idag och när de har städat klart får vi hem y-sonen och flickvännen igen. Tyvärr innebär det att dottern fick flytta ut och in till sin hörna igen.

Lördagkvällen bjuder på vin hos bästa grannarna.

Inga kommentarer: