lördag 20 oktober 2012

Sommardag!

Idag har vi 25 grader varmt på uteplatsen. Helt underbart! Vill bara sitta ute och njuta i solen i stället för att städa....

Men jag har i alla fall dammat alla böckerna i bokhyllan och ställt in dem snyggt och så fick jag rensa ut 15 böcker så nyare fick plats. Jag tar med dem till jobbet och delar ut dem så slipper jag slänga dem. Kul om de kommer till glädje. (till mannen: Jo jag tog några av dina gamla deckare också, Baldersson och Hassel)

Ingen gör vad vi ska göra idag. Ungdomarna skulle också städa men de bara hänger framför sina skärmar hela tiden.

_______________________

Lördagkväll klockan 21 och det blev städat i hela hemmet. Jag fick ett ryck och städade nedervåningen, ungarna städade ovanvåningen och flickvännen lagade god lax i ugn. När middagen var klar så var städningen klar.

Nu sitter en son och pluggar, en son duschar för kvällens äventyr, dottern fixar pop corn och snart blir det Dexter. Nu har vi bara 3 avsnitt kvar.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Låter härligt med sol och värme!! Inte här 6,9 och gråmulet...

Vilka fina gula rosor du hade på bordet på ett tidigare inlägg?

Hur är det med ögonen?

Kram / Maria