söndag 14 oktober 2012

En oväntad vänskap

Igår fick jag var det en så där himla bra dag.

Jag vaknade inte förrän 10.30. Oj så länge har jag inte sovit på länge. Dottern steg upp före mig och gjorde äggröra, stekte bacon och kokte kaffe till mig. Underbart att få gå upp och känna kaffedoften.

Skypade med mannen och då droppade barnen ner efter hand så alla fick säga hej.

Regnet pausade och solen strålade över de vackra höstfärgerna och då passade jag på att göra vinterfint på uteplatsen. Jag rengjorde grillen och ställde in, tömde de sista krukorna och ställde in och sopade bort lite höstlöv.

Veckohandlade på City Gross och blev snuvad på den underbara känslan att bara rulla ut med varorna utan att behöva packa upp och packa ner alla varor på kassabandet. Jag åkte på en kontroll och fick plocka upp allt och ner igen. Ja ja någon gång ska det väl hända mig också.

Jag lämnade av varorna hemma och sa hejdå till ungdomarna. Jag hade fikadejt med pappas fru och Lillemor. Vi hade mycket trevliga timmar med mycket prat om allt och mellan himmel och jord. När kaffet var uppdrucket gick vi på bio och såg En oväntad vänskap. En underbar film! Se den! Jag kan tänka mig att se om den. Många skratt, mycket kärlek, underbar människosyn och att storyn baseras på verklighet gör allt mycket bättre.

Pricken över i var när jag kom hem. Då stod ungdomarna i köket och hade gjort 2 jättegoda hemmagjorda pizzor. Vi åt så vi storkande och satt kvar länge och åt middag. Hela dagen var helt förskjuten, vi vakande sent och avslutade med middag klockan 21.

2 avsnitt Dexter hanns också med innan ögonen gick i kors.

Inga kommentarer: