tisdag 1 maj 2012

Premiär

I dag åkte grillen ut från förrådet. Usch den var äcklig, så jag fick skura den. Nu ikväll hjälptes flickvännen och jag åt att grilla. Det är första gången som jag grillar. Gott blev det! Vi grillade flintastek och olika korvar. Brorsan med familj kom inom och slängde i sig lite mat.

Solstolarna åkte också ut från förrådet. Flickvännen är välsolad idag. Hon har flera nyanser av rött och brunt på kroppen. Jag orkade som vanligt inte sitta någon längre tid i solen. Men det blev både kaffe och vin med grannfrun.

Första maskinen tvätt hängdes också ut. Jag älskar att torka tvätten ute. Vinterytterkläderna åkte också bort från hallen och till helgen får vi väl byta ut vinterkläderna till sommarkläderna också. Men flipp flopparna åker nog på redan i morgon.

Jag är full av pollen. Hela huvudet är tjockt, halsen är tjock och öronen är susiga. Hoppas allergimedicinen verka bra snart.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så bra att du kan grilla nu, då behöver ju inte din man göra det också.

Greta