tisdag 20 december 2011

Julkaffe



Jag köpte ett gott julkaffe i tehuset i stan. Det är kryddat med kanel, kardemumma och apelsin och det smakar ljuvlig jul. Var kväll dricker jag en mugg och njuter. Speciellt nu när jag inte äter något till kaffet så kan jag dricka ett kaffe med många smaker. Men nu håller kaffet på att ta slut. Tur att jag snart har jullov och har tid att åka ner till stan och handla nytt.

Idag hade mina elever tagit ut jullovsledigheten lite i förskott. Mina undervisningsgrupper var halvfulla. Jag slutade redan till lunch, så jag och mannen fick ett par timmar tillsammans för att handla en julklapp.

Idag hade dottern avslutning men eftersom ingen annan i familjen är jullediga så får hon gå på fritids i morgon. Det passar henne utmärkt eftersom hon har 2 julklappar kvar att göra färdigt.

I dag kvar sedan är det JULLOV.

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Hej!

Åh vad gott det låter!!

Kan du köpa en påse till mig med? Kram!

Fotograferande Maria sa...

Hej!

Åh vad gott det låter!!

Kan du köpa en påse till mig med? Kram!