lördag 31 december 2011

Gott Nytt År


Ett underbart 2012 önskar jag alla som läser min blogg!

2011 blev året då vi i familjen hittade rätt med varandra igen. Kärleken, respekten och glädjen att vara tillsammans kom till oss 2011. Inte av sig själv utan med samtalshjälp och familjemedlemmmar som arbetat hårt för att utveckling ska ske. Att se sina barn hitta rätt med sig själv är den största gåvan man kan få.

När jag ögnade igenom min blogg vad som hänt detta år såg jag följande:

Mycket mat och bak som jag gillar och min övergång till LCHF med misslyckade bak men med viktförlust. Idag är det -12kg!

Amsterdamhelgen med mannen var en perfekt start på sommaren och de andra utlandsresorna var till Tyskland för att inhandla billig dryck med kära vänner och till Danmark på konstutställningar. Mera konst hann jag med med kolleger i Helsingborg på Dunkers kulturhus. Jag glömmer inte min och svägerskans årliga weekend. Detta år bodde vi i Falkenberg Strandbaden och handlade loss i Ullared i 2 dagar.

Tyvärr regnade denna sommar nästan bort så vi panikåkte 1 vecka till Mallorca också, den sista veckan före skolstart och jobbstart. Underbart!

Annars gick många sommarutflykter till Gullbranna camping och hälsade på i svägerskans husvagn eller att de kom till oss. Kusinerna fick många tillfällen till lek denna sommar. Jag och dottern var också iväg i min kära väns A stuga i Halland och några dagar i Värmland hos min moster och morbror.

Mera kultur blev det i soffan med en hög dvdboxar, Modern Family, Biggest Loser, Sons of Anarchy och Mad Men är några exempel på vad vi sett.

På musik och teaterfronten hann vi med Svedala Rock och sa adjö till the Ark och såg the Poodles live och tillsammans med goa vännerna H och M var vi i Helsingborg på Fredrikdalsteatern, som visas på tv nu på trettonafton, Viva la Greta! Absolut sevärd!

Både mannen och jag har läst en hel del också. Underbart att orka läsa igen!

Jag mår bara bättre och bättre för var månad. Jag känner hur energin kommer tillbaka och livslusten är på väg tillbaka.

Mannen kom inte iväg detta år på utlandsjobb. Det var en mening med det. Han behövde vara hemma i processen "hitta tillbaka till familj". Men vi kan ju hoppas på jobb i utlandet nästa år. Blir det så blir det.

Barnen utvecklas och mognar. Det går bra för dem med studierna och de har fina vänner som förgyller deras tillvaro. Yngsta sonen och flickvännen firar snart 2 år tillsammans och vi gläds över en familjemedlem till.

Jag ser bara att 2012 kan bli ännu bättre. Nu vänder vi snart blad och ett nytt år står för dörren med nya upptäckter och erfarenheter.



Inga kommentarer: