torsdag 8 december 2011

Förkyld

Nu förstår jag hur män känner sig när de är förkylda! Jag känner mig ynklig för att jag har drabbats av en helt vanlig hederlig förkylning.

Men jag klagar inte hela tiden och jag klarar av att jobba även om jag inte glänser inne på lektionerna. Fast idag fick jag komplimang av en elev som tackade mig för att jag hade lyckats med att få honom att samla sig och få något gjort på lektionen. Det tackar jag för.

Livet rullar på hos oss trots hosta och snuva. Vi har det väldigt lugnt inför denna jul. Jag tycker att vi mest chillar och myser av vår julstämning hemma. Julgranen sprider julkänsla och på jobbet längtar jag ofta hem till myset.

I måndags var jag ute med jobbet. Vi bowlade och avslutade dagen med julbord. Gott! Det finns mycket på julbordet som jag kan äta och njuta av. Detta julbordet var den varmrökta laxen med dillmajonäs min favorit. Idag är mannen på julfest med sitt jobb. Jag ska hämta honom i kväll.

Inga kommentarer: