måndag 4 juli 2011

nyklippt

Idag har jag varit i Malmö nästan hela dagen. Jag kände mig som en turist som tog mig fram till olika mål med buss. Jag var ute på vägar som jag aldrig annars åkt med buss. Men jag kom både fram och tillbaks.

Först var jag och pratade jobb som jag tackade nej till. Det kändes inte som om jag bytte upp mig. Även om jag skulle få superbra kolleger och kul undervisningsgrupper så skulle jag inte få ihop min vardag. Jag var tvungen att vara på jobb mellan 08.00-17.00, inget parkeringskort, inga lov och missa mina möjligheter till lärarlyft och få 1000kr mer som kompensation. Så det blev nej tack.

Efter det åkte jag till fina Doaa och hennes son och hade en fin dag hemma hos henne. Vi pratade en massa, fikade och sedan lagade Doaa jättegod lunch som vi åt. Nästa gång jag är hos henne får vi gå ut och shoppa goda kryddor som hon hade.

Jag åkte med bussen till min hemstad och där mötte min dotter upp mig. Vi skulle handla nya örhängen som hon tål och hon skulle klippa sig. Vi hann med allt inom 1 timme. Visst blev hon fin? 5 års odlade försvann på ett kick.

Nu har vi hyrt fler filmer ikväll, få se om det blir en film till ikväll.

I går kom sonens flickvän tillbaka från Kreta. Nu är familjen fulltalig igen.

Äldsta sonen har jobbat sin första dag på sushi-restaurang. Trött men nöjd efter första dagen.

Inga kommentarer: