torsdag 30 juni 2011

Underbara dagar

Somrigt och avslappnat har semestern börjat. I måndags blev det dock en tumultartad start då dagen började med ett dödsbud fortsatte med tandläkarbesök och sedan rensade jag kroppen i en seans.

Min kära vän P:s kusin Victor dog i en trafikolycka, 21 år. Hemskt! Mina tankar går till hans mamma som har gått igenom för mycket tuffa saker i sitt liv och till hans syskon.

I går åkte jag och dottern och hade en underbar dag hos svägerskan, hennes man och småkusinerna. Vi hade sol och sommar så naturligtvis var vi på stranden och barnen badade gärna. Vi andra solade gärna.

På kvällen var jag med på sommarkväll med kvinnor på Gullbranna. Vi lyssnade på Lena Sundling, en klok kvinna som delade med sig av sitt liv och sina tankar om livskonst. Vi gick därifrån med mycket god inspiration.

Jag och dottern åkte hem mitt i natten och hade djupsnack hela vägen hem.

Idag har jag, mannen och dottern varit på badet hela eftermiddagen. Vi har haft en lugn och skön latemansdag. Äldsta sonen är sjuk, han har feber och ont i halsen. Yngsta sonen känner sig hängig och trött, tur att han bara har 2 dagar kvar på sitt sommarjobb. Hoppas äldsta sonen blir frisk snart, han börjar ju jobba på måndag.

Ikväll grillade vi och hade en trevlig middag med familjen. Efter nyheterna fanns det inget bra på tv, så vi åkte ner till Hemmakväll och hyrde film. Ikväll såg vi Kings speech. Mycket bra film!

Få se vad morgondagen bjuder oss. Vädervetarna hotar med regn.

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Kom till Gullbranna!! Här ska va fint hela dagen!! Kram

madde sa...

ja tråkigt det där med dödsillbud. vi har haft ett i fmiljen för inte så länge sedan.

Sedan vet jag inte om man ska tro allt vad som står i tidningarna med stulna fordon o utan hjälmar.... hoppas dock mamman o syskonen fixar detta . madde