söndag 19 juni 2011

nytta och nöje

Igår var det regn mellan skurarna. Alltså inget sitta i solstolenväder och dricka kaffe med grannen, som i sin tur passade på att åka till Tyskland och fylla på vuxendricka. Jag och mannen blev effektiva och jobbade i köket. Jag bakade i 5 timmar, 3 limpor, 40 grahamsbullar och 80 kanelbullar. För att få plats i frysen så frostade mannen av frysen och servade mig med diskning hela tiden.

På kvällen satt vi in en ny dvd-box Sons of Anarchy. Vi tittade på en 5 avsnitt under hela kvällen. Vi avbröt bara när vi skulle äta. Äldsta sonen skulle på 18-års kalas så han hoppade middagen hos oss. Yngsta sonen och flickvännen tar vara på varenda minut ihop. Nästa gång de äter middag tillsammans är om 2 veckor. Hon ska åka till Kreta med sin familj. Hur ska de klara sig ifrån varandra?
Idag när mannen städade passade jag på att byta ett par byxor på Lindex. Det blev en topp i stället. Dessutom hittade jag en sommargardin på Hemtex i samma tyg som jag har duk, så den fick också hänga med hem. Äldsta sonen behöver shorts så jag köpte ett par till honom också om han vill ha dem.

Idag blir det nog fler avsnitt av Sons of Anarachy och ikväll blir det grillat.

Inga kommentarer: