onsdag 2 februari 2011

utmanad

♥ Hur länge har du bloggat?
Jag började den 16:de juli 2008, så 2,5 år. Det var min svägerska Maria som fick mig intresserad.

♥ Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
Jag läser nog en 10-15 bloggar dagligen.

♥ Av de bloggar du läser, hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
De flesta är dagboksbloggar men då och då läser jag ämnesbloggar, då fram för allt olika matbloggar men periodvis är jag inne på inredningsbloggar och just nu läser jag många ADHD-bloggar.

♥ Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja, det tycker de. Jag är ju mig själv även om jag inte utlämnar det mest privata.

♥ Har du hittat en gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag tycker nog att jag har hittat min gräns eller snarare den gräns som mina barn tycker ja ska ha.

♥ I vilken utsträcknng bloggar du för att få bekräftelse?
Jag bloggar inte för att få bekräftelse. Jag bloggar för att det är kul att ha vårt liv "sparat" i en slags dagboksform och så får vänner och familj som inte bor nära komma nära oss när de vill.

♥ Har du träffat människor irl, efter att ha träffat dem via bloggen?
Nej, men det kommer nog att bli med någon. Däremot har jag träffat många före jag började läsa deras bloggar.

♥ Tror du att det är skadligt för vissa personer att blogga?
Nej, men det finns ju alltid knepiga folk som ska komma med dumma kommentarer till bloggare

♥ Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?
se tidigare fråga

♥ Tror du att du fortfarande bloggar om 2 år?
Ja, det tror jag.

Som alltid med en utmaning ska den skickas vidare..

Dessa bloggare vill jag utmana:

1 kommentar:

AnnaSv sa...

Tack för utmaningen! Hinner intesvara just nu, har just skrivit långa inlägg på min "jobb-blogg" (http://nyisvenskaskolan.blogspot.com) men om jag inte glömmer bort det ska jag svara sedan.

Hoppas allt är bra med dig/er. Jag har jättemycket att göra både på jobbet och hemma plus att jag har lite extrauppdrag som tar tid så bloggen har blivit lidande. Bloggläsandet också.

Saknar din blogg!

Kram,
AnnaSv