lördag 5 februari 2011

lördag med lite av allt

Idag händer det lite smått och gott. Dagen har börjat lugnt och mysigt så det känns som det kommer att bli en skön dag.

Jag och mannen åt god och lugn frukost tillsammans med nygräddade frallor, varmt te och morgontidningen.

Jag behövde iväg och fixa en födelsedagspresent till dotterns kompis som fyller 10 och ska ha bowlingkalas i eftermiddag. Idoldeltagare ska vara på köpcentret idag och jag ville undvika folkmassorna så jag var på plats redan när portarna öppnade klockan 10. Så skönt att gå omkring bland vårnyheterna så gott som ensam i butikerna. Jag kom hem med en klänning till födelsedagstjejen och 2 tights och 1 topp till dottern som egentligen inte behöver något.

När jag kom hem hörde jag ljuv musik. Dammsugaren var igång på ovanvåningen. Det betydde att mannen städar och jag slipper städa denna helg.Underbart! Jag behöver bara tvätta. Jag satte mig och lagade lite kläder till dottern.

När dottern är på bowlingkalas så ska jag och mannen iväg och träna. Jag ska simma. Min kropp älskar simningen.

I kväll kommer grannarna in och ser Melodifestivalen hos oss. Innan dess ska familjen äta baconlindande ostfyllda kycklingfiléer med ris och grönpepparsås.

Innan jag går och lägger mig i natt ska jag sätta in morgondagens stek i ugnen. Jag ska för första gången göra tjälknöl.

Jag tycker denna dag verkar riktigt lovande.

3 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Så mysigt det låter!!

Madde sa...

Nu har jag tagit utmaningen.....kram Madde

Anonym sa...

Oh Gud vilken duktig man du har!
Greta