måndag 27 december 2010

så var det vardag igen

Nu var julhelgen över för detta året. Om jag skulle summera helgen med två ord: lugn och trevlig

Igår var vi hos min bror och hans familj. Mamma och hennes man bor där också denna helg. Vi hämtade mat från kinakrogen och åt tillsammans. Pratade, umgicks åt god panacotta, delade julklappar till kusinerna och pratade mera. Många levande ljus, härlig stämning och värmen från den nya kaminen spred sig i rummet. Härlig kväll!

Väl hemma sent på kvällen ville ungdomarna se på film: Inception. Mannen gick och la sig för han skulle upp och jobba idag men jag satt med, ett tag. Jag fick ge upp för ögonlocken ville bara stängas. Jag och mannen får se filmen en annan gång.

Idag ska jag och sonen till optikern och kolla på nya glasögon. Han behöver ny styrka i glasen och bågarna håller på att rasa samman.

Ikväll ska jag på tjejkväll med prat och vin.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars din man. Han bara arbetar och sliter.

Greta

Anonym sa...

Ja, verkligen synd om din man som måste jobba. Dock är han väldigt bra på att skära mandel till glöggen..