tisdag 28 december 2010

Går och njuter....

... dessa lediga dagar. Så underbart att inte ha några måsten och tider att passa. Fast just idag ska jag och yngsta sonen vara hos optikern 15.45 för att prova ut nya glasögon.

Igår gick dottern i pyjamas hela dagen. Men idag kommer jag se till att hon kommer ut och leker lite i snön. Det var så svårt för henne att somna igår för kroppen var inte trött.

Jag och y-sonen var på stan igår. Vi fyndade en ny vinterjacka till honom på Stadium. Han var också på Elgiganten och tittade på datorskärm/mindre tv. Han var inte så säker på om han ville behålla tv:n han fick av oss i julklapp, men efter besök i affären tog han beslutet att behålla tv:n han fick och spara lite längre på en ny datorskärm.

Det blev ingen vinkväll igår. Värdinnan vi skulle till hade många kräksjuka kollegor och kände sig inte helt ok. Jag och P avstyrde vinkvällen direkt. Bättre ta det säkra för det osäkra. I stället gick vi och la oss redan 21 för att ligga och läsa. Vid 12 på natten somnade jag och dottern, då hade mannen sovit 2 timmar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, din stackars man var väl utpumpad efter en lång hård dag på arbetet.

Greta