fredag 30 juli 2010

städa, städa varje fredag...

Vaknade sent idag efter en rolig dag igår.
I går var vi på poolparty hos A och K med hela vårt roliga gäng, "dagis-gänget". Vi träffades edan klockan 14 och de grå molnen försökte förstöra för oss. Men det klarade de inte. Flickorna badade naturligtvis nästan hela tiden. När bastun sattes på så varvade de bad med bastu mest hela dag och kvällen. Vi vuxna var inte lika badgalna men nästan alla var i en bra stund före maten och jag och H som var längst i vattnet hann också basta. Härligt!

Vi bjöds på grillat och jordgubbar. Så somrigt och gott! Vi skrattade som vanligt och hade det trevligt med att höra om allas semesteräventyr. Mannen hade beredskap så han körde. När han skjutsade hem den ena familjen passade vi andra på att ta ett sista dopp i poolen, men då var det KALLT. Så jag doppade mig bara. Så roligt och trevligt vi hade!

Idag var det inte alls lika roligt för jag bestämde att vi skulle
städa. Jag kan inte säga att dottern, y-sonen och flickvännen jublade, men flickvännen ställer alltid upp utan att gnälla och hon fick med sonen ganska bra. Vi har nog inte städat ordentligt på hela sommaren, för vi höll på i 4 timmar och då hade vi inte ens kommit ner till nedervåningen. Men vi orkade inte mer.

Jag åkte till ICA och handlade bl a fredagskaka för att muntra upp oss. Efter fikat orkade vi inte städa mer så vi får fortsätta i morgon.

Mannen utgår nog ifrån att det ska egna hela helgen för idag har det regnat mycket. Han har laddat upp med massor med hyrfilmer och ben&jerry-glass till hela familjen. (Ja inte till ä-sonen för han är på festival i Emmaboda)

Vår tvättmaskin går varm. Jag har redan tvättat 9 maskiner sedan igår och har åtminstone 6 maskiner till att tvätta. Synd att det regnar. Nu kan jag ju inte hänga ut på tork.

Ja just det, Jag har ju bakat bröd och betalt alla räkningarna också idag. Så nu får vi bo kvar en månad till.

Trots att mannen hade jobbat hela dagen så fixade han middagen ikväll. Vi åt och hade familjekväll med filmvisning, Prinsessan och grodan.

Tråkigt att det regnar. Jag hoppas inte att de fina sommardagarna med sol och bad är slut nu. Jag har inte badat eller soligt färdigt än denna sommar.

Om 2 veckor börjar jag jobba igen. Jag ser faktiskt fram emot det och det är jag så tacksam för. Oj vilken skillnad jag känner jämfört med förra året. Då var jag bara så stressad och låg. Nu mår jag så normalt igen och är så tacksam för att få känna det så här. Trots att vi har en hel del att ta itu med i familjen så mår jag så bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken underbar man du verka ha.

Kram från Greta