fredag 23 juli 2010

Vår uteplats


Idag har vi varit på IKEA och lämnat tillbaka vårt fina bord.
- Ja, Anna vad dumt att du inte bor så du kunde hämtat det, för det var verkligen ett fynd. Men kolla om det finns på IKEA nära dig.

Att montera ner och köra tillbaka tog hela förmiddagen och vi var färdiga lagom till lunch och alla åt köttbullar. Dottern tycker att IKEAs köttbullar kommer på andra plats av alla köttbullar i världen. Mormors kommer på första plats och morfars kommer på 3dje plats.

Mannen hade sett fina grogg-glas på stadsmissionens secondhand-butik, så vi åkte dit hela högen och tittade. Vi köpte inte dem men dottern hittade ett par fina vita damhandskar, mannen ett ölkrus i keramik (som han ska ha pennor i på jobbet) och jag hittade ett litet blombord i bambu med glasskiva som genast hamnade på uteplatsen med en kruka på och så hittade jag en tavla.

Jag älskar banala tavelmotiv i akvarell, gärna från medelhavsländerna. Denna tavla har ett motiv på en spansk gränd med flamencoflickor, balkonger och vita stenhus. När jag visade den för mannen flinade han. Han hade tänkt att köpa den till mig i födelsedagspresent, för han hade också sett den dagen innan när han var där. Men nu blev den min direkt.

Det känns som vi har hunnit med massor idag. Jag och dottern har också varit och badat i 2 timmar. Idag simmade jag bara 500m men igår blev det 1000m.

Tack mamma och S för blombidraget. Hälften av blommorna kommer från er.

3 kommentarer:

AnnaSv sa...

Åh, så fint! Jag har också en Medelhavshörna med mitt fina olivträd som jag vårdar ömt. Och ett par citrusväxter som mannen har odlat fram själv.

malin sa...

Anna, jag skulle också vilja ha ett oliträd. Hoppas det blir mitt nästa träd.

Helena sa...

Sååå fint allt har blivit nu!! Precis som du har drömt om!!
Kram