torsdag 13 maj 2010

Snart födelsedagskalas

Jag tittar på en tonårsserie, 7th Heaven. Min man blir tokig på mig och undrar hur jag kan titta på sådant skit. Han säger att det står ju för allt jag inte tror på. Gör det? Varför tittar jag på denna serie? Kanske för att jag har tid om dagarna? Kanske för att jag inte har något bättre för mig? Kanske för att jag känner mig som en tonåring? Nej, nej, nej.

Jag tittar på serien för att den står för det jag tror på. Den står för att godheten föder godheten. Den står för att om vi alla i familjen i med och motgång stöttar varandra så blir vi rika. Den står för att vi alla har val i livet och vi får respektera varandra för de val man gör.

Att det sedan är inpaketerati ett typiskt amerikanskt Aron Speeling-paket kan jag köpa som gammal Beverly Hills fan. Dessutom vet jag att det är en tonårsserie och dreglar inte över allt.

Idag ska vi alla till pappa och hans fru, som fyller år idag. Vi ska grilla, äta tårta och träffas hela släkten. Kul!

Inga kommentarer: