fredag 14 maj 2010

Kusinens första skor!


I går var vi hos pappa och hans fru. Vi var där allihop jag med min familj, min bror med sin familj och min faster med man. Vi grillade men åt inomhus. Till kaffet blev det rabarberpaj på nyplockade rabarber, tårta och kladdkaka.

När vi skulle åka hem såg jag lillkusinens första små sko stå i hallen. Så sött! Jag har lärt henne sjunga "Bä bä vita lamm...". Hon sjunger Bä bä och så får vi andra fylla i. Hon sjunger om och om igen, så vi fick sjunga sången ett antal gånger. :)

Idag har jag bakat 3 bröd, 40 grahamsbullar och en form kärleksmums, som vi år som fredagskaka.

Vi åt fisksoppa med vitlöksbröd till middag. Gott!

1 kommentar:

AnnaSv sa...

Oj, vad gott med hembakat! Kan du dela med dig av recepten? ;) Och fisksoppan, hur gjorde du den?

Hoppas ni har haft en bra helg!

Kram,
AnnaSv