måndag 4 maj 2009

studiedag

Idag har Igor från klass 9A varit och föreläst hos oss. En dos Igor regelbundet är lisa för själen. Han är oerhöst inspirerande att lyssna på.

Nu ska jag kopiera upp prov som mina elever ska svettas till i veckan.

Mannen är på jobbet idag. Han hade egen bil och var snäll och ringde och varnade mig att jag skulle ta en annan väg till jobbet. Trafiken stod helt still där han befann sig pga vägarbete. Tacksam för tipset valde jag att köra igenom stan för att komma ut i från andra sidan stan det hållet. Vad jag inte tänkte på var att den vägen jag valde passerade skattehuset.... Snacka om stopp i trafiken! Har inte folk kommit på att man kan deklarera från dator, sms eller telefon?

45 minuter senare kom jag till jobbet. Tur att vi har studiedag idag och börjar 20 minuter senare än vanligt.

Inga kommentarer: