lördag 9 maj 2009

glasögon och städat

Igår var jag och sonen hos Synsam och kollade vår syn. Vi var båda i behov av nya styrkor. Dessutom närmar jag mig den åldern då jag snart behöver progressiva glas. Suck! Som om det inte är tillräckligt dyrt som det är nu. Sonen kom ganska snart på vilka glasögonbågar han ville ha, medan det var svårt för mig att bestämma mig. Jag fick hem 2 par på prov. Jag tyckte att det skulle bli så himla dyrt. Som tur är har jag ju en svåger i branchen och ringde och rådslog med honom. Han gav mig bra tips.

Idag när jag och mannen kom tillbaka till butiken och jag inledde med att jag pratat med min svåger i branchen och vad han hade gett mig för kostnadsförslag så höll dagens butikbiträde med, så nu har jag skickat iväg en förfrågan mellan vilka två glas jag ska välja. Jag har så mycket närsynthet så det är viktigt att välja glas som de kan slipa så tunna som möjligt för rimligast pris.

På måndag ringer de och talar om om mina glasögon kommer att kosta 5400 eller 7050. Stor skillnad. Sonens kommer att gå på 4500. Det blev inga solglasögon nu heller. Om jag kommer att behöva progressiva om ett par år så kan jag köra med linser och oslipade solglasögon några år till.

Idag har mannen bytt till sommardäck på bilen, jag har städat (det är en ren njutning att gå omkring hemma nu) och tillsammans har vi varit och handlat.

Thaikycklinggryta med ris till middag, vitt vin och Ahlgrens bilar till Robinsson.

Idag har jag sålt kläder på tradera för 1000 kr. I morgon går ytterliggare annonser ut. Kul med pengarna men mycket jobb.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Tur att du har en så trevlig svåger :) Jag tycker glasögon blivit mycket billigare än för 5 år sen :) Kram Maria