fredag 29 maj 2009

Pingst, morsdag och Jönköping

Idag ska jag få min första behandling akupunktur för min onda rygg och spända muskler. Intressant! Jag fick akupunktur för min astma för 13 år sedan och sedan dess har jag aldrig mer tagit astmamedicin.

När alla barnen kommit hem från skolan så ska vi åka till kära svägerska och hennes familj i Jönköping. De små kusinerna håller på att längta ihjäl sig efter varandra. jag ser framemot att äntligen vara ledig en helg och bara sitta ute i solen och njuta med min svägerska. Ska bli så härligt!

Det är pingsthelg också. Nu för tiden tycker jag att den helgen "försvinner" när man inte är ledig på annandagen längre. Jag tycker att man ska återinföra den lediga dagen men också behålla den 6 juni som ledig dag.

Dessutom är det mors dag på söndag. Jag är långt ifrån min mamma så vi kan inte träffas, men mina barn kommer vara nära mig hela tiden.... fast de brukar vara dåliga på uppmärksamma mig. Fast förra året var mannen i Monte Negro och då lagade de middag, dukade och diskade efter sig i present till mig. Jag satt bara ute i Baden Baden-stolen och njöt av att bli uppassad. Perfekt present. Men i år är vi ju inte hemma så det blir lite svårare att ge mig en sådan present. Jag vill inte ha dyra presenter, men gärna omtanke och kärlek.

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Vi får se till att bli upppassade på söndag! KRAM

Blackdoll sa...

Synd att ja inte kan va hemma o träffa er. Men du får krama mamma från mej på sönda. De e ju tur att jag älskar växjö nu iaf :D

KRAM o hälsa alla !