fredag 1 maj 2009

1 maj, välkommen du sköna

Idag har det varit en underbar dag. Mannen mår lite bättre. Han har orkat vara uppe lite mitt på dagen och nu en stund på kvällen. Han ville t o m ha jordgubbspaj som jag hade bakat.

Gårdagen blev mycket lyckad. Först var jag och shoppade loss till yngsta sonen. Han har växt ur sin sommargarderob så jag handlade 2 par 3/4-byxor, 5 t-shirtar, 3 par kalsonger, 1 skjorta och 2 livremmar. När jag kom hem godkände han allt. Smidigt! Hittade också 1 blus och 2 toppar till mig.

Klockan 16 var vi hos vännerna P och M. Vi blev närmare 20 vuxna och 10 barn/ungdomar. Vi fick god grillad mat med potatissallad och goda såser till. Massor med godis. Paj med glass till kaffet. Vi satt ute till 22.10, den sista timmen satt vi alla kring elden men det blev ändå för kallt framåt natten. Jag och dottern var kvar till närmare 12. Riktigt mysigt att vara ute som mamma och dotter. Vi hade en mycket trevlig kväll. Det var länge sedan jag skrattade så mycket som jag gjorde i gårkväll. Tack goa vänner!

Nu håller jag på att städa ut vinterkläderna och tvättar och lägger undan. Jag hoppas jag får ut lite annonser på Tradera i morgon. Jag har en hel hög med urväxta sommarkläder från både dotter och yngsta sonen.

Jag var och shoppade present till dotterns bästa kompis som ska ha kalas i morgon och då passade jag på att köpa klänning, 3/4-byxor, bh till mig också. Så glad!

Inga kommentarer: