torsdag 21 augusti 2008

Födelsedag


Klockan 6.30 i går tog sommarlovet slut och första skoladagen startade med födelsedag. Yngsta sonen har blivit 14 år.

Som vanligt kom nära och kära på kvällen. Vi grillade hamburgare (50st), men fick sitta inne för det var risk för regnskur. Vi åt 30 kanelbullar, 1 gräddtårta med hallon och blåbär och nästan 2 kladdkakor. Vi var 20 glada vänner.

Sonen önskade sig pengar för han vill köpa sig en iPod classic och trummor. Gårdagen gav så mycket pengar så han har råd med ett av valen. I morgon ska vi titta på tradera och blocket och se om vi kan göra så bra köp så vi har råd med både och.

Idag skulle vi till vänners sons födelsedagskalas, men det slutade med att det bara var mannen och yngsta sonen som gick dit. Dottern sprang iväg med en kompis och vi fick leta efter henne i en timme innan de dök upp. Då var jag sur, arg och besviken på henne så hon fick stanna hemma från kalaset. Nu kunde hon ju inte stanna hemma själv så jag fick också vara hemma. Vi snackade om hur allvarligt det var att bara sticka iväg utan att tala om var man tog vägen. Att vi blir oroliga om vi inte hittar henne och att hon kan ju gå vilse utan att vi förstår att hon behöver hjälp. jag sa att jag var besviken på henne och ville inte läsa godnatt saga. Hon gick och lade sig.

En timme senare kom dottern ner med ett handgjort kuvert med en lapp i där det stod: FELÅT. Naturligtvis smälte jag och förlät henne och berömde henne för att hon bad om förlåtelse.

Äldsta sonen är med kompisar på festival.

Tidigare i eftermiddag kom svärfar med dam och fikade kladdkaka och kanelbulle.

1 kommentar:

Anonym sa...

ÅH VA GULLIG HON ÄR :D undra om de funkar o ge min mamma en FELÅT lapp :P
dumma morfar som åker bort me majbritt.. tant