lördag 5 maj 2018

Sommarkläder in


I går fixade jag lite i garderoben. Vinterkläderna fick flytta ner i kartonger och sommarkläderna fick komma fram igen. En hel del har blivit för stora så jag fick rensa bort en del. Vi ska nog ha ett klädbytarparty snart. Jag var inom på Nova för jag hade beställt ett par vita capribyxor som jag hämtade. De jag köpte i New York i fjor var alldeles för stora. Lite blandande känslor med för stora kläder när de är så nya. Jag trivdes ju med dem, men det går ju att skicka vidare till någon behövande.

Jag var inom på HM och letade efter ett par shorts. Snacka om att jag blev glad när jag fick på mig ett par i strl 40. 40!!! det har jag inte haft på 30 år. 

Nu plockar dottern med sina vinterkläder för att kunna lägga in sommarkläder. Hon saknar en del kläder men hon har så svårt för att bestämma sig vad hon vill ha, så det tar sin lilla tid att fylla den garderoben.

Inga kommentarer: