onsdag 4 februari 2015

Bio igen


Birdman
"Riggan, mest känd för att ha spelat den ikoniska superhjälten Birdman, ska nu regissera en teateruppföreställning på Broadway och vi får följa honom under de hektiska dagarna innan den stora premiärkvällen. Samtidigt som han slåss mot sina inre demoner och sitt stora ego så försöker han lappa ihop både familj och karriär." från SFs hemsida

Jag och mannen var på bio igår och såg Birdman. Vi tyckte den var knepig men stundtals mycket bra men mest knepig. Är man mycket i New York känner man tydligen igen New York-andan. Är man insatt i Raymond Carvers verk så förstår man tydligen filmen lite mer. Det är inte jag. Jag ville mest se filmen för att Edward Norton spelar i filmen. Han var bra men så knepig som rollkaraktären krävde.


Ja ja men jag och mannen fick en trevlig stund tillsammans. 


Tidigare under dagen köpte vi nya bäddmadrasser, tempurmadrasser. Inatt har jag sovit ok, lite ovant. Det kändes väldigt inbonat och gosigt men det kändes också lite som jag var fast i sängen och jag fick ta i för att vända mig om. Antar att det blir en vanesak.

Inga kommentarer: