fredag 28 november 2014

Mitt enda liv - Gardell


Gardell levererar varje gång. Lika fjantig som han kan vara lika seriös kan kan bli. Ömsom skrattar man hysteriskt och nästa minut har man en stor sorgklump i halsen.

Arenan fylldes men 2000 personer och Gardell fick med sig alla. Han pratade, sjöng, dansade, pratade mera, förlöstes, showade. Vi fick följa honom genom livet, hans liv, från vaggan till graven. Fantastisk kör, musiker, transor och andra underhållare på scenen. Tvära kast mellan olika känslor men ändå med en röd tråd genom hela föreställningen.

Nu kan jag tänka på denna show och le, känna kärlek och må bra. Jag var där tillsammans med pappas fru och svägerska. Mys!

Nu börjar jag komma in i rutin. Dagarna rusar förbi och jag som skulle hinna såå mycket när jag är sjukskriven. Fast man är väl inte sjukskriven för intet. Första veckan vilade jag mest och tittade på massor med play-program. Andra veckan var jag fast med Orange is New Black, två säsonger. Tredje veckan börjar det bli lite mer fason på mig. Har hunnit advent/julpynta, beställt hem alla julklappar, bakat lite (fast det är uppätet nu) och tvättat massor. Idag rättade jag hälften av rättningshögen, tar andra högen på måndag. På måndag ska jag klippa mig också, skicka jullåda till Nya Zeeland och posta julkorten. På onsdag är dottern hemma och då ska vi baka alla lussebullar. På torsdag börjar jag jobba igen.

Fortfarande syns ingen viktnedgång på vågen efter första veckan neråtsving men jag märker det på kläderna. Jag tog fram vinterjackan idag. Oj oj oj, den har blivit jätterymlig!


Inga kommentarer: