lördag 6 september 2014

Sommar igen!

Gäst utanför köksfönstret

Underbar dag idag!

Solen värmer som i somras. Vi har suttit ute på uteplatsen som i somras. Jag har torkat kläder ute som i somras. Vi har druckit kaffe med grannen ute som i somras. Nu står mannen och grillar som i somras. 

Men inne plockade jag in hösten. Höstfärger i köket igen. Höstgardinerna hängdes upp, sommarkuddarna byttes ut mot höstkuddarna i kökssoffan och sommarduken blev höstduken på köksbordet. Jag var morgonpigg idag och efter mitt kaffe städade jag hemmet, fast mannen piskade mattorna och han städade toa nere. 

Vi tog en runda inom Plantagen också och köpte lite krukväxter till vardagsrumsfönstret. Hoppas jag klara att hålla dem vid liv åtminstone över vintern. Jag suger med mina inneväxter.

Inga kommentarer: