tisdag 28 maj 2013

3 länder på 1 dag

Idag har mannen och jag varit i Tyskland och handlat vin, öl, sprit, läsk och vatten till studenten, mamma och resten av sommaren. Svårt att veta hur mycket man behöver handla in till studentfesten. Men jag skriver upp allt så jag vet med större säkerhet till nästa års student.

Visst blev det en stor summa men jag ska sätta mig ner och räkna ut hur mycket vi har "tjänat" denna resa. Snabb överslagsräkning säger att bara på ölen har vi tjänat in resan. 3 flak öl kostade 183 skr och bara 1 flak på systemet kostar mer. 1 l Capten Morgan rom kostar 125 skr och 70 cl kostar 345 på systemet, så nog har vi tjänat ihop en hel del ;)

Det tog 9 timmar allt som allt att köra fram och tillbaka till Puttgarden och handla på Border shop. Inte illa och 3 länder var vi i denna dag.

Inga kommentarer: