måndag 22 april 2013

Nu börjar det...

 Jobbveckan slutade med afterwork med mannen. Vi satt ute och tog en öl och åt lite gott småplock i några timmar. Lyx! Jag har aldrig gått på afterwork med min man förrut.
Det blev ganska fullt ute också, en del av oss vägrade sitta inne. Tur att värmarna var på.
Kvällen var inte slut efter afterwork. Vi fortsatte till Palladium och lyssnade till Marika Carlssons "En negers Uppväxt". Den var mycket bra. Många skratt men också skratt som fastnade i halsen. Hon pratade om roliga och sorgliga fördomar, om livet som en svart flicka i skolan, om rasism som finns överallt hela tiden. Mina tankar gick till hennes familj som säkert har fått tampas med en hel del. Att försvara sin dotters rätt att finnas till. Mina tankar gick också till min kusin. Undrar om hon känner igen sig i utanförskapet? För mig är hon min kusin. Vi är inte jättenära men det beror inte på att hon är adopterad utan för att vi har såå stor åldersklilnad och lever så olika liv.

Lördagen var på stan och tyvärr tog jag ingen bild. Men dottern var ung reporter i stans LitteraLund så hon och hennes kompis var vid två tillfällen och intervjuade "riktiga" författare. Det var stort för dottern. Nu ska hon publicera intervjuerna i tidningen som de gör och ger ut varje vecka.
I går söndag var det cupspel med innebandyn hela dagen. Flickorna kämpade på som bara den och det är så roligt att se hur de utvecklas. De spelade 3 matcher, vann 1, förlorade 1 och så blev det oavgjort den sista. Nu är det inga fler matcher denna säsong. Snart är det sommaruppehåll och så får de komma tillbaka med nya tag till hösten.
LUGI F02

Nu kommer det två hektiska veckor för mig. Nationella proven sätter igång denna vecka och nästa vecka. När man kommer ur denna rättningshets är man nästan framme. Då har eleverna inte mycket kvar och sommaren lockar med annat än studier.

Ja just det. Jag och manen har börjat med pulverdiet igen. Något jag lovat mig själv att aldrig göra igen. Men nu är jag där. 7 veckors pulverdiet står på menyn, sedan börjar studentfesterna och då slutar jag för att gå över till LCHF igen. Jag måste få slut på viktuppgången.

Inga kommentarer: