söndag 2 december 2012

Första advent

Äntligen fick jag ut adventsakerna och vi fått lite julstämning i hemmet. För mig har det varit en stor stress att ha framför mig. Löjligt, jag vet men jag kan inte jobba bort den till detta året.

Dotterns adventskalender blev också sen. Den blev helt klar nyss men hon fick en paket i går i alla fall.

Lussebullarna blir när de blir.

Igår putsade alla i familjen fönsterna då nu kan vi se ut. Jag och dottern var också i Helsingborg för hon och Lugilaget hade 2 matcher. De vann den ena och förlorade den andra. Det är första gången de förlorar.

På kvällen höll vi alla på och pyssla med att göra fint och då plötsligt exploderade en lampa i adventsstjärnan och jag skulle byta ut glödlampan. Jag var så fokuserad på att inte få glas i mig så jag glömde stänga av strömmen. Det var dumt och det gjorde ont. Efter 30 minuter domnade handen och jag blev lite orolig. På sjukvårdsupplysningen sa de att jag skulle till akuten.

Sagt och gjort. Jag tog en taxi dit. 2 timmar senare promenerade jag hem i ett vintrigt jullandskap efter ett godkänt ekg och provsvaren var godkända.

Kanske lite fel spänning i mitt liv.




Inga kommentarer: