söndag 25 november 2012

festlig helg

Söndagkväll och snart har denna veckan gott. Så snabbt allt går, nästan så man inte hinner med.

I tisdags var jag på bio med min biovän Helena. Vi såg Bedragaren, med Richard Gere och Susan Sarandon. Den var ok. Helt ok tisdagskvälls underhållning och sedan fika på det.

Onsdag kväll åkte y-sonen med flickvännen till Jönköping för att vara med på 3 dagars dreamhack. Sonen fick möjlighet att tävla mod de 15 världsbästa i Quake-live. Han åkte ut ganska så snart men det var väntat. Han ville ha kul och det hade han.

I fredagskväll var jag på vår trevliga mammaträff. Denna gång var det 20-års jubileum. Vi hade det som vanligt trevligt och denna kväll blev det fokus på våra blivande 20-åringar. Klockan 2 kom jag hem. Ä-sonen och dottern hade haft en mysig fredagskväll ihop med mat och sällskapspel.

Lördagen var jag och dottern bortbjudna på middag och vi var där till 23.30. Nattugglor hade vi blivit och fastnade framför tv till Robbie Williams show på dansk tv till strax före klockan 1.

Idag har det varit grått och regnigt. Inte blev det några fönster putsade och inte blev det några lussebullar bakade. I stället åkte vi till Helena och Magnus och gjorde fina dörrkransar. Så nu börjar vi höja stämningen, julstämningen.

Alla barn var hemma till middagen igen, dreamhackungdomarna var trötta och sega men glada, men de gick och lade sig först av alla. Mannen var med under middagen på skypen. Han ville också ha lammstek, klyftpotatis och tzatziki.

Inga kommentarer: