torsdag 20 oktober 2011

Mår sjukt bra!

Nu är jag inne på dag fyra med LCHF och jag är helt euforisk. Varför har jag inte börjat tidigare? Varför informeras inte alla om denna lära? Vi är ju så himla grundlurade allihop som inte fattat vad sockret gör med oss. Jag inser att jag nog aldrig kan återgå till sötsaker igen men det är ingen sorg. Inte nu när jag vet att jag kan/får må så här bra. Jag får ju fortfarande äta god mat hela tiden.

Dessa dagar har jag startat dagen med äggröra, gjord på 2 ägg och en skvätt vispgrädde och 3 baconskivor. Det står jag mig gott på till lunch. Lunchen har bestått i lax/kassler/ägg och avocado med grönsaker och en klick beasås. Idag festade jag också på 15 hallon blandat med 2 msk vispgrädde.

Jag har ölkorv, babyostar och cashewnötter liggandes på mitt skrivbord ifall jag skulle bli hungrig eller sugen, men det har jag inte blivit.

Men den största vinsten är att jag känner mig såå pigg och klar i huvudet. Kommer jag dessutom att gå ner i vikt är det bara ett stort plus.

1 kommentar:

Josefin sa...

Härligt att läsa Malin!
Precis så kände jag mig också right from start... Blev aldrig seg eller yr eller lite illamående, en del kan känna lite så ibörjan...

Nu är det bara att fortsätta köra på... Det finns ju så mycket gott man kan äta!!!

Du kommer inte att känna igen dig själv till sommaren!

KRAM