fredag 4 mars 2011

sjuk dotter

Idag har INGENTING blivit gjort och jag har inte haft siktet mot att göra något heller. Dottern är sjuk och hänger i soffan med mig. Få se vad hon har men hon har ont i hela kroppen men mest i halsen, magen och känner sig yr. Nu på kvällen har hon fått feber också.

Jag fick ett telefonsamtal från chefen idag. Han behövde hjälp med att få svar på några frågor. Jag svarade men han vill jag skulle skriva ner några rader till honom så han kunde skicka svaret vidare. Jag bara kände hur hela kroppen skrek NEJ och paniken började. Men man säger ju inte nej till chefen. MEN så sa jag: "Nej, jag orkar inte skriva ner några rader, för mig känns det som något mycket värre", sedan fick jag dåligt samvete och lade till "Du kan skicka dina rader till mi så rättar ja om det inte stämmer".

Han blev snopen men respekterade till slut. Efter telefonsamtalet blev jag jättearg på honom. Han har mage att ringa och fråga mig om en sak som han som rektor ska vara mer insatt i än jag och ber mig göra hans uppgift. Bra att jag stod på mig och sa nej.

Mannen kom hem från kursen och stack och tränade före maten.

Pasta med kasslersås hade vi till middag.

Inga kommentarer: