onsdag 2 mars 2011

Amsterdam

Det skulle vara trevligt att få en helg med mannen i Amsterdam. 4 dagar med bara våran tid. Vi skulle promenera längs kanalerna, fika på uteserveringar, gå på konstmuseum, se Anne Franks hus, titta på folk, äta gott och bara rå om varandra.

Som barn var jag mycket i Holland. Pappa var trädgårdsmästare och blomsterodlare och han hade många holländska kontakter och många holländska vänner som vi hälsade på ofta. Jag har sett många blommor i Holland men också varit på många sevärdigheter men det var när jag var barn. Jag har varit där 2 gånger som vuxen också men jag skulle absolut vilja uppleva Amsterdam med min man, som aldrig har varit där.

I början på juni har vi en långhelg och det skulle passa så bra om det stod Amsterdam i almanackan den helgen.

1 kommentar:

Josefin sa...

Åhh... Det låter härligt! Jag älskar också Holland efter att ha bott där i 3 år! Blev vääldigt sugen nu!