onsdag 2 juni 2010

studentutsläpp

Idag har vi studentutsläpp på min skola. Det är så fint och stort. Jag har eleverna i 1:an och 2:an och ofta är många såå omogna i 1:an men den dagen de går ut har det hänt så mycket. Studentdagen är en glädjens dag. Allvaret börjar först dagen efter. Då släpper vi dom och de ska stå på egna ben i vuxenvärlden. Brutal vändning.

Igår var jag på min första arbetsdag efter 7 månaders sjukskrivning. Det var lite pirrigt men samtidigt så var jag mogen för det så jag var också förväntansfull och förberedd. Det var så kul att se mina elever droppa in i klassrummet. De har tydligen börjat ta det lugnt med att hålla tiden, Hmm! Det är slut på det, sa de när de såg mig. Nu är jag tillbaka och därmed ordningen.

Det var den glada, energirika, positiva och drivande läraren som stod i klassrummet. Jag var så glad och tacksam för att få träffa henne igen. Jag gick i ett lyckorus efter det och var så glad men också så trött. Jag sov 3 timmar i soffan när jag kom hem och ändå somnade jag på studs vid 22-tiden på kvällen.

Igår var vi hos polisen och beställde nya pass till barnen. Nu är det 2 veckor och 3 dagar kvar.

Inga kommentarer: