tisdag 8 juni 2010

ont i fötterna

Idag har jag visat mina elever min stad. En rolig klass att gå runt med för de är så intresserade. Vi gick och gick och gick i 4 timmar. Men så hann vi med att se en del också.

Det medeltida uret i domkyrkan är nyrenoverat så det glimmade så fint på guldställena.

Nu sitter jag i soffan med ömmande fötter. Maten fixar sig inte själv. Synd, tycker jag, för jag är så hungrig. Tänk om man hade haft barn som sa: "mamma, jag ser att du är helt färdig efter en lång dags jobbande. Sitt du ner så lagar vi maten."

Mannen jobbar sent så jag kan inte vänta på att han kommer hem och lagar mat. Det blir väl att bita ihop och curla lite till. Orkar inte be om hjälp och få ett nekande svar.

Skönt att inte ha något på agendan förrän på fredag igen då det är skolavslutning. Först ska jag titta lite hos min dotter och sedan ska jag hinna med min egen med min klass.

1 kommentar:

Anonym sa...

Köpepizza är också gott!
Kram kusin I