fredag 11 juni 2010

SKOLAVSLUTNING

Idag är det äntligen skolavslutning. I år har jag 3 barn/ungdomar som längtat dit. En slutar 1:an på gymnasiet, en 9.an och en 1:an i grundskolan.

Regnmolnen hänger hotande över oss. Så ska det inte vara. Det ska vara sol och söta sommarklädda barn. Men syrenerna blommar för fullt. För mig är syrenen min barndoms skolavslutningsblomma, men de senaste åren har syrenen varit utblommad vid den här tiden. Tak vare det kalla vädret i maj så försenades blomningen och jag och alla som går på sommarlov kan njuta av syrenen idag.

Jag ska försöka vara på 2 ställen samtidigt idag. Min dotters första avslutning och min egen klass avslutning. Jag får missa den sista halvtimmen hos dottern och komma i sista minuten till min egen klass.

SOMMARLOV, here it comes.

Inga kommentarer: