tisdag 20 april 2010

Normal idag :)

Idag har jag varit normal. Jag har gjort flera saker efter vartannant som jag kunde förr och fixade idag också, men nu känner jag mig överkörd. Såå trött!

Först skrev jag handlelista, handlade på ICA och kom ihåg det som skulle postas, gick till VC och hämtade mitt sjukintyg. Hemma packade jag upp maten och körde sedan till jobbet. På jobbet hann jag träffa en del kolleger och sedan pratade jag med min chef.

Hos chefen kom jag med mina tjänstefördelningsförslag inför nästa läsår. Han lyssnade och verkade förstå. Nu återstår det att se vad han lyckas genomföra till mig. Det var en hel del förändringsförslag, både för mig personligen, arbetslagsmässigt och klassrumskrav. Han ska återkomma så fort han kan men det blir nog inte förrän jag är tillbaka på jobbet den 1/6.

När jag kommer tillbaka den 1/6 på 25% kommer jag bara ha en undervisningsgrupp, min egen klass, tisdag, torsdagar och fredagar. Låter bra!

Efter samtalet med chefen åkte jag direkt på dotterns utvecklingssamtal. Nu har hon landat på sin skola och känner sig harmonisk och glad i gruppen. Hon har en bra lärare men kommer få en ny när hon börjar i 2-3.

Nu är jag stolt och nöjd med att ha klarat av flera saker efter vartannat. Men är såå trött. Nu ska jag träna på att inte plocka fram pittbullen och vara sur och trist mot min omgivning. Det började si så där med dottern som envisades att ställa sig på tvären med läxan. Men hon tröttnade på mig fortare än jag på henne så hon gick upp på sitt rum och gjorde läxan "på sitt sätt".

Skönt att vi ska äta rester idag!

Inga kommentarer: