fredag 18 december 2009

fredag och jullov

I vanliga fall brukar denna dag kännas lycka. Ett skönt jullov framför sig och jag är ledig från jobbet. Men i år känns det jobbigt. Mitt lov är slut nu. Nu kommer 3 ungar/ungdomar vara hemma hela tiden. De vill ha mat, de vill höras och de vill synas. Jag vill inte serva, hålla tider eller se/höra mina barn. Jag vill ha lugn och ro.

Men jag har i alla fall fått någonting gjort med stooor ansträngning. Jag har skrivit julkort som kommer att postas för sent, men bättre sent än aldrig. Jag har postat sjukintygen till fk och jobbet. Jag har slagit in julklappen till moster och morbror och gjort klart till posten och packat in 3 traderavinster.

Annars surar jag mest, rena gräddfilen :(.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej kära svägerska! Be bror sätta sig och prata med barnen om hur d mår. De fåt göra upp en strategi så du får den RO och VILA du behöver. Du är välkommen hit NÄR DU VILL! Kom själv i mellandagarna? och bara vila. Du har hela nedervåningen för dig själv och önköping ligger för din fötter ;) Kram Maria