lördag 19 december 2009

blomsterbud

Idag kom ett blomsterbud igen, tredje gången på 7 veckor. Så glad jag blir att få blommor och nyfiken. Det var en kruka med fina orchidéer, vita från mitt jobb. Så generösa de är, 3 gånger har de skickat blommor till mig. Känner mig så uppskattad!

I går var vi hos våra vänner H och M och hade fredagsmys med god mat, gott vin och trevligt prat. Mannen och M visade sig ha samma ungdomsidoler vad gäller musik så det blev mycket musiknostalgi. Klockan 2 tog vi en taxi hem och då hade dottern nästan hållit sig vaken hela tiden.

Idag sov vi till 11 och sedan blev det 3 avsnitt Grey´s innan mannen åkte iväg med äldsta sonen och köpte en vinterjacka. Sonen och kompisarna åker pulka för fullt hela kvällarna. Att leka i snös blir man aldrig för gammal för. När mannen iväg så dammsög jag golven och torkade köksgolvet. Fuskstäd! Men nu känns det ok att vistas på nedervåningen.

Jag känner mig lite gladare idag men jag jagar upp mig igen för minsta lilla. Den lugna Malin som visat sig nu några veckor har börjat ryta och fräsa igen. Vill inte men det är svårt att hålla lugnet.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Det är du verkligen värd Malin! De måste sakna dig mycket på jobbet!