tisdag 9 juni 2009

9 dagar kvar till semestern



Men just nu känns det lite som om jag har tjuvstartat med semester. Jag är hemma med sonen och vi kör i ett mycket lugnt tempo. Jag lägger om hans sår 2 gånger om dagen, passar upp, fixar mat och vilar själv när sonen vilar. Förra natten fick vi inte sova så mycket för då hade sonen så ont, men i natt har vi fått sova.

Igår när vi var på sjukhuset var det nära att han blev inlagd igen för att han hade så ont och skulle behöva starkare smärtlindring. Men efter att de tog bort dräneringsgummit så blev det mycket bättre. Nu finns det inget som "rör runt" i såret.

Det har varit mycket väntan och jag har fått möjlighet att börja läsa från min "ska-läsa-i-sommar"- hög. Förra helgen läste jag Läckbergs Sjöjungfrun, den bästa av hennes böcker om du frågar mig. Nu har har börjat med Karin Wahlbergs Claes Claesson-böcker och läste ut Sista jouren i går.

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Skönt att det är lite bättre! Den boken är så bra tycker jag! Jag har 7 arbetsdagar till semester. Kram Maria

AnnaSv sa...

operation? sjukhus? ont?

Jag skäms över att jag är en sådan sporadisk bloggläsare men vad har hänt? Skönt att det verkar gå åt rätt håll iaf.

Tänker på er!

Kram,
AnnaSv