torsdag 12 april 2018

6e april: Fondue hos vänner

I fredagskväll var vi hembjudna till Martina och Niclas. Det var den årliga fondue-kvällen. Det är så gott när man får det så sällan. Perfekt lchf-mat!

Innan jag gjorde mig i ordning till festlig kväll var jag hos optikern och gjorde en synundersökning. Nu är 3 par nya glasögonbeställningar ivägskickade och linser utprovade. Puh! Men jag är jättenöjd med mina bågar. 2 par att byta mellan med progressiva glas och ett par solglasögon, också progressiva. Nu kommer jag att se bra ut.

Helena, Magnus och mannen kom till M och N med bussar direkt från jobbet medan jag och dottern tog oss dit per fot/cykel men vi kom dit samtidigt. Det var en fantastisk vårdag/kväll och man blir så glad av vårsolen. Perfekt timing till att ansluta hos vänner och inleda helgen tillsammans.

Som alltid är det avslappnat och trevligt. Det blir aldrig tyst och det är många skratt. Underbara vänner!

Inga kommentarer: