onsdag 21 oktober 2015

Mera bio, hål i öronen och stickade tröjor


I går var jag och Helena på bio igen. Vi hade fått tag på gratisbiljetter till förhandsvisningen En underbar jävla jul. Det var en del goa skratt men när man lägger in alla stereotyper mixat med de vanligaste fördomarna blir det lite för mycket. Kring julbordet fanns blatten som jobbar som städare och taxichaufför, muslimen, medelålderskvinnan med nya unga pojkvännen, svenneparet, bögparet, ensamstående kvinnan som inseminerats, nyskilda kvinnan med präktiga svärsonen som inte var så korrekt och gamla farmor som var sverigedemokrat...you name it. Mycket kan hända kring denna julmiddag och det gör det. Den var rolig men jag är som sagt vad lite trött på dessa fördomar som det glorifieras kring. Då var the Intern mycket bättre. Men det var gratis och vi fick popcorn och dricka.

Idag har jag varit sjukt trött och jag känner mig låg. Misstänker att det är normalt att dagarna går upp och ner.

I kväll var jag med dottern där hon gjorde två hål till i sina öron, ett i vart öra. Det blev fint. Jag fick dessutom köpa vinterskor till henne och så hittade jag en jättedyr och fin grön Didrikson-jacka men den var nedsatt till halva priset. Så i stället för att betala 2500 kr betalade jag 1250 kr. Den känns visserligen inte helt rätt så jag får se om jag behåller den.

Inga kommentarer: