söndag 6 september 2015

rolig helg


Helgen har varit fylld med både det ena och det andra roliga.

Fredagkvällen var tacokväll och alla mina barn var hemma och åt. Y-sonen kom hem men hans flickvän kom inte för hon jobbade kväll. 

I lördags var jag, mannen och dottern på Nova och shoppade. Dottern behövde ny innebandyklubba och skyddsglasögon så vi passade på att handla det. Dottern köpte också ett par adidas-byxor. Vi fortsatte runt i andra affärer och dottern kom med skolkalender och suddigummi och ny tröja från Cubus. Jag handlade också lite kläder på Cubus, en långkofta, en stickad tunika, en bomullstunika och en svart baströja. Jag var tvungen in om på Indiska och där köpte jag en topp och strumpbyxor. Mannen fyndade Ecco-skor.

Till kvällen blev vi spontant inbjudna till min bror och svägerska på kortspel. I stället för att laga mat länge åkte vi och handlade kebabrulle och mannen tittade på fotbollen Ryssland-Sverige. När matchen var slut åkte vi till bror och svägerska. Ä-sonen var ute med sina studiekamrater och flickorna var kvar hemma. De hade frisörsalong. Dottern klippte flickvännen, säkert 10 cm och sedan färgade hon hennes hår. Himla fint blev det! Bra gjort av dottern. Det var hennes första gång och det blev jättefint.

Jag och mannen kom hem till midnatt.

Idag har jag fotat kläder och lagt in på Tradera. Det har tagit nästan hela dagen. Urtråkigt men kul när pengarna trillar in. Denna gång säljer jag alla mina höst/vinterkläder som har blivit för stora. Jag skulle lägga in barnkläder och höst- och vinterskor också men det får bli nästa helg. Orkar inte mer idag. 

Nu är det en stund vila i soffan innan helgen är slut och en ny vecka börjar. 


Inga kommentarer: