söndag 1 mars 2015

Helgen snart slut, mars- nu är det vår!?



Idag har vi firat brorsdottern som fyller 6 i morgon. Vi var inte så många så hon blev lite besviken. "Det känns inte som kalas", sa hon, lilla gumman. Ibland kan alla och då är huset överfullt men just denna gång hade en del förhinder och någon var sjuk. Hon bjöd på fin lila tårta.

Brorsdottern sov hos oss inatt. Det var första gången så det kändes lite pirrigt för henne men allt gick bra. Igår var dottern med henne i leklandet. Jag satt i fikadelen och drack kaffe och försökte läsa i det öronbedövande oljudet. Det gick sådär. Men jag träffade på en gammal kurskamrat och vi har inte setts på 10 år så det var riktigt roligt att snacka bort en timme.

Hemma före Mello gjorde vi pizza. Gott!

Vi gjorde tvåplåtar men det gick bara åt 1. Så idag var lunchen fixad.

Mannen har fått rosfeber igen och har mest legat nerbäddad sedan onsdagskväll men nu börjar han bli piggare. Skönt! 

Nu är det snart söndagmiddag med de som är hemma. Sonen skulle börja natt men jobbar lite övertid så han är redan på jobb men flickvännen stannar på middag.

En bild på hur jag ser ut nu. Tyvärr har jag inga förebilder men det börjar synas lite nu även om kilovisarna på vågen går sakta ner. Idag har jag gått ner 26 kg.

Inga kommentarer: