fredag 6 mars 2015

halsfluss, mamma på tv och begravning


Denna vecka har jag mest varit seg och känt mig krasslig som gick över till att känna mig sjuk. Jag har fått halsfluss. Tydligen kan man få det av någon som har rosfeber så troligtvis har mannen smittat mig. Jag jobbade ändå trots ont i halsen tisdag och onsdag men stannade hemma i går och idag.  Idag känner jag att det vänder.

Trots att jag kände mig risig var jag på bio men bara med H för M hade också bäddat ner sig denna kväll. Vi skulle se the Theory of Everything men eftersom vi vill se den alla 3 så bytte jag och H till 50 nyanser av grått. Den var lagom underhållning en kväll. Inte wow inte heller bu.

Igår på nyheterna dök min mamma upp helt plötsligt i rutan. Hon hade blivit stoppad på stan av nyheterna och de frågade efter hennes åsikt nu när regeringen tänker styra upp privatiseringen inom välfärdsområdet.

Idag kommer det bli en tung dag. Mannens kollega ska begravas idag och mannen och jag ska dit med 150 andra sörjande. Vi ska vara i domkyrkan och sedan samling med kaffe och prinsesstårta på ett annat ställe.

Dottern har fått sin skoldator, Mac iBook. Hon är jättestolt! Hon har studiedag fredag och måndag så nu har hon långhelg men hon ska också spela innebandymatch både lördag och söndag.

Inga kommentarer: