tisdag 20 maj 2014

Slutet närmar sig...


Helgen var jättebra!
Fredagkvällen firade vi kusinen 12 i Jönköping och sedan lämnade jag och mannen dottern där och åkte till hotellet, där vi hade en frinatt att plocka ut. Vi tog en promenad och tittade på Jönköpings uteliv i sommarkvällen.

Lördagen åkte vi till Västerås. Vi kom fram ganska tidigt så vi åkte ut till hamnen och åt en sallad. Då satt vi och pratade om vänner från förr och rätt vad det var så promenerade en av våra gamla bekanta bara förbi. Han satte sig hos oss och vi fick en trevlig pratstund. Han har varit gift men Anna som jag skulle hälsa på senare.

Tillbaka till hotellet och fräschade till oss. Sedan kom mannens kollega och hämtade honom till reunion-festen för de som varit i Kosovo och jag hämtades av Anna.

Vi fick en trevlig eftermiddag/kväll/natt ihop. Tänk vad mycket man hinner prata om på 9 timmar men så var det inte ens tyst en enda  minut.. Anna bodde bara 10 minuters promenad från hotellet så hon följde mig en bit tills jag såg hotellet.

Jag kom hem en halvtimme före mannen, vid 1.30 sov vi gott.

Söndagens hemresa tog vi via Hjo. Åh vad Sverige är fint nu! Inne i Hjo stannade vi för att äta Vätternlax.

Vi var hos svägerskan ett par timmar och fick knappt med oss dottern hem. Hon har haft en fantastisk helg. Gå in och kolla på svägerskans sida (så ser ni fler bilder än de två jag snodde från henne).

Hemma hann jag träffa y-sonen som strax efter skulle åka till jobbet. Denna vecka jobbar han natt och han tycker att jobbet fungerar jättebra. Ä-sonen var hos sin flickvän.

Nu är det jobbevecka igen. Jag sitter och vaktar det sista provet som mina elever gör. Det är full koncentration i salen. 1 kurs är avklarad, betygsatt och avrapportrad, 4 kurser återstår. Men nu ser ljuset i tunneln. Till helgen börjar jag baka till studenten.

Inga kommentarer: