måndag 2 april 2012

en dag med sonen

Påsklov är härligt!

Fast i morse vaknade vi till stora flygande snöflingor. Men strax efter frukosten hade solen smält bort alla bevis. Vi vill ha sol! Mycket sol och värme nu.

Y-sonen är på LAN i arenan. Han är medarrangör och jobbade med att förbereda och inreda idrottshallen hela dagen i går. Han kom hem om och åt middag och sedan skjutsade jag honom dit med dator, skrivbordsstol och liggunderlägg. Han kommer hem på onsdag kväll igen.

I morse kom flickvännen med färska frallor och vi åt världens lyxfrukost med ägg, massor med pålägg, frallor, pannkakor, varm choklad med vispgrädde/kaffe och äggröra med bacon, jag, flickvänne, ä-sonen och dottern. Trevligt!

Efter frukosten lämnade vi dottern hemma vid datorn och vi andra åkte till y-sonen och lämnade frukost och lunch.Han hade inga cash på sig så han kunde inte handla frukost denna morgon. Det gav ä-sonen tillfälle att titta in på nördarna :)

Nästa stopp var för ungdomarna att lämna in sina sommarpraktikansökningar som skulle vara inne sista dagen idag. Vilken tur att jag upptäckte det på hemsidan i fredags. Nu får vi hålla tummarna på att det de får sommarjobb alla tre.

Nu åkte flickvännen hem och jag följde med sonen som klippte sig. Därefter åkte vi till polisen för att fixa pass till sonen. Det tog över en timme. Det var tydligen fler än vi som behövde nytt pass just idag. Sonen stack iväg och fixade kaffe och kanelbulle när vi väntade. Sonen hade växt en del seda han fixade pass förra gången, då var han 152 cm lång och nu var han 183 cm.

Vi åkte hem för att se att allt var bra me dottern, Hon hade två tjejer här och de målade naglarna i många färger. Sedan gick de ut medan jag och sonen stack iväg på dagens sista uppdrag, ett läkarbesök.

Ikväll blir det middag för 3, lax med fetaost, potatis och sallad.

I morgon ska jag in och jobba så jag kan kompa ut en dag i juni.

Inga kommentarer: