måndag 22 augusti 2011

Fest i helgen


Min yngsta son har blivit 17 i helgen. Lördagen gick åt till att göra tacopajer, gräddtårtor och sallad. Alla ungdomarna hjälpte till med trädgårdsskötsel, bära möbler, duka, göra sallad, spritsa grädde på tårtan och springa ut med sopor. Vi var ett bra team.

Klockan 18 kom gästerna och för första gången denna sommar så bjöds det på sol och värme. Vi fick en fantastiskt trevlig kväll med goda skratt, god mat (kan verkligen rekommendera pajerna) och härligt utesittarväder.

Eftersom jag fyller idag blev jag också grattad i lördags. Jag och sonen är så nöjda med våra presenter. Sonen fick headset och massor med pengar. Jag fick biobiljetter, böcker, vin och en ny köksdyna till kökssoffan (som fortfarande väntar på att bli ommålad).

I går fortsatte festandet till Simon som fyllde 17. Där bjöds det på tacos.

Idag är det 100% vardag igen. Nu har 2 ungdomar till i familjen börjat skolan. I morgon börjar den sista ungdomen. Jag tog emot mina 2:or som kanske inte helt jublade över att sommarlovet var slut.

Jag var dock hemma tidigt idag, så jag hade tårtfika med alla barnen/ungdomarna. Ikväll blir det sista resterna av tacopajen. Vi är lite trötta och sega idag så det blir inget mer fest.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen! Kramar fr Stångby